Rea tips

Många sparar julpengarna för att gå på mellandagsrean och de flesta stressar ut i butikerna dagarna efter julafton.
I år var det rea redan innan julafton på grund av lågkonjukturen. Bortsett från den så är det alltid rea efter jul.

Jag tänkte dela med mig av de tips som jag har eftersom jag stör mig så mycket på folk när det gäller rea
.

♥Till att börja med gå inte ut och leta efter fynd när rean precis har startat dvs dagarna efter julafton. Det som reas ut då är endast reakollektioner och sånt som folk inte vill ha. (Skitsaker) Det värsta du kan göra är att gå till Gina Tricot på annandagen. Då är det bara fjortisar som är ute efter billiga kläder en riktig stilmedveten shopaholic ger sig inte ut på annandagen.

♥Tänk efter innan du köper om du verkligen behöver det där plagget och om det passar till dina skor och väskor.

♥Kolla inte på priset utan kvalitén.

♥Börja reafynda efter nyårsafton. Då startar de finare butikerna sin "stora rea" och de lite billigare sätter ut sina finare plagg.


♥ En sista check lista innan du ger dig ut i butikerna
1. Stressa inte iväg
2. Tänk på vad du köper
3. Ha is i magen och vänta.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0