Onsdag 15 Oktober

Idag har det varit en helt vanlig onsdag i mitt liv. Det som var lite speciellt var franska lektionen. Det kom några franska tagläggare i utbyte som vi skulle prata med. Det var ganska svårt att förstå och många missförstånd blev det.

Det var ganska kul för deras första fråga till oss svenskar var hur länge barerna var öppna här.
Det visade sig senare att de var riktiga party människor och hade festat varje dag sen de kom till Sverige.

MIndre bra gick det för mig när jag skulle förklara vem Pippi Långstrump var. Haha..... 
De lyckades inte så bra heller med att förklara hur deras president såg ut. Vi trodde att de menade  Pinocchio.

Nu måste jag plugga, sorgligt men sant. Det känns som att jag inte gör något annat än plugga.

På fredag är det bussfest  och alla är laddade och taggade inför den.
Hela klassen ska med och det kommer att bli jätte kul.

Ha de bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0