Måndag 26 Maj

Förra veckan var väldigt rolig och händelserik. Har haft så fullt upp att jag inte har haft tid att blogga någonting. I går kom jag hem från hanbollscupen i Hallsberg. (Vårat lags sista cup tillsammans innan vi splittas). Jag var väldigt trött och var hängig efter veckan. Idag har jag varit sjuk och väldigt förkyld. Nu är jag verkligen trött på att vara sjuk. Det känns som att jag har varit det i flera veckor. Men nu blir det vila ordentligt tills jag blir frisk.

♥ Veckan som gått
Måndag:  Den enda ledig dagen på hela veckan. Det var väldigt skönt. Jag slappade, tränade och pluggade. Dagen flöt bara på helt enkelt.

Tisdag: Heldag i Stockholm. Vi fick en guidad tur i Riksdagen. Den var väldigt tråkig och lång. Sen blev det shopping. Vi begav oss bland annat till Souk, Pub och Drottning.g. Det var de vi hade tid med. Jag shoppade inte så mycket men det blev ett träningslinne från Adidas, ett par söta Pilgrims örhängen och en snygg tub topp från Zara.  Vi käkade i Kungshallen och det var väldigt mycket folk men det enda allternativet för oss som var hungriga och ville ha mat snabbt. Jag åt en stor tallrik med någon wook och ris som smakade väldigt bra. Dagen gick väldigt snabbt och enligt mig var det alldeles för lite tid för shopping. Det var stressig värre.Senare blev det träning och god natt.

Onsdag- Torsdag: Helt vanlig skoldag, jag fick reda på att vi skulle ha en No-uppgift och ett No-prov nästa vecka. Det gjorde att jag fick ännu mer att göra och mitt liv blev lite mer stressigare. Efter en Stockholmsdag och en skoldag var jag ganska trött och sliten och på kvällen åkte våran klass ut till en liten lägergård. Det var vad våra pengar räckte till innan vi slutar och skiljs åt. Vi grillade, spelade fotboll, såg på någon film och Champions Leauge finalen mm. Det rätta lagen vann enligt mig. Det blev en sen och rolig natt. Nästa dag var vi helt döda. Ingen orkade göra någontig så vi spenderade dagen i solen.  När vi kom hem hade jag tänkt att vara duktig och plugga till No-provet men jag somnade väldigt snabbt.

Fredag:  Var jag i gamla Linköping på avslutningsresa med elevrådet. Jag och V var måttligt roade. Vi åkte tåg och buss till gamla stan där man har varit hundratusenmiljoner gånger tidigare. Vi slappade mest runt hela dagen och köpte lite godis i en godisbutik. Senare åt vi lunch på den enda restauragen i närheten. Det var förbeställt köttfärsås och spagetti till oss. Ingen surprise precis. Maten smakade ganska bra och sen var vi tvungna att gå till Fenomenmagasinet och göra experiment. Inte något vidare roligt. Jag kom hem och var hemma i en timma då jag han med att packa det sista. Vi åkte till Hallsberg. Jag sov nästan hela vägen pga lägret tidigare i veckan. När vi kom fram blev det pizza, volleyboll och uppackning av våra grejer.

Lördag-Söndag:  Hade ganska svårt att sova men var pigg ändå inte så konstigt med tanke på att vi sov i en gymnastiksal. Vi spelade tre matcher var av 2 segrar. När vi kom tillbaka spelade vi lite volleyboll och pratade. På söndagen spelade vi en match som vi vann och gick vidare till kvartsfinal där vi åkte ut. Senare blev det att åka hem. Helgen var en bra avslutning med laget trots att vi inte vann men det går ju inte alltid att vinna.

Det här har varit en avslutningsvecka med klassen, elevrådet och laget. Det känns sorgligt och bra på samma gång.  Jag hoppas att jag orkar blogga imorgon också, men nu måste jag vila så att jag blir frisk någon gång.
 
Några blider från veckan som gått kommer i nästa inlägg.

 En sak som jag höll på att glömma var att vi såg kungen och drottningen i små vagnar med massor av hästar utanför slottet när vi var i Stockholm.

Ha de bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0