6 Juni

Idag har jag haft en väldigt skön och rolig dag. På morgonkvisten drog sig jag och E ut mot landet för att bada. Vi åkte buss ut en så kallad bondebuss. Vi blev lite osäkra på vart vi skulle gå av men hittade tillslut. Det var varmt i vattnet och ännu varmare i solen. Vi spenderade hela dagen på "stranden" och det var så skööönt. Både jag och E var så smarta att vi inte hade några busspengar till bussen hem och det var några mil hem igen så det gick inte att gå. Det blev så att E fick ringa sin pappa och be att han skulle hämta oss. PINSAMT.

Senare blev det att åka till Halvars med pappa, syrran, E och cykeln och käka glass. Min cykel var sämst som vanligt och kedjan han att hoppa en gång på vägen. Glassen smakade väldigt bra och pappa var lite små rolig som vanligt. Jag och E drog vidare till Folkparken i jakten på något att göra men där var det bara halv drogade människor som stod och dansade till konstig musik.

Vi cyklade vidare in mot stan och tänkte gå och fika på Fräcka Frökens men de stängde klockan tio så det sket sig med. Det var inte lätt att hitta något öppet fik men ett fanns det mitt inne i stan som inte hade någon speciell stängningstid. Vi satte oss där trotts att det var lite halv skumt och dyrt. Sen cyklade vi hem och då hade det hunnit bli riktigt kallt inte så konstigt med tanke på att vi bara hade små cityshorts på oss.
 
Jag har haft en mycket trevlig, skön och pratig dag. Helt enkelt jätte bra och jag hoppas att ni också har haft det bra idag.
Idag var det även Sveriges nationaldag, jag har inte märkt något speciellt av den och inte sett något firande. Den kommer nog aldrig bli lika stor som Norges nationaldag 17 maj. 

Nu är det bara en och en halv skoldag kvar till sommarlov. Som ska bli så skööööööööönt!  

Imorgon blir det lagfest hinner inte blogga så mycket imorgon då blir jag borta hela dagen.


Ha de bra!




Bild från http://hannablomster.blogspot.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0